שיווק מוּנָע-נתונים: הצעדים הנדרשים להשגת התאמה אישית

.כדי להישאר בקצב של המשחק השיווקי של היום, הכולל דרישה גוברת והולכת מצד הלקוחות, פתרונות שיווק מוּנָע נתונים הוא הכרחי. לכן, אנו משתפים כאן חמישה צעדים חיוניים שעליכם לבצע במסע לכיוון חווית לקוח מוצלחת, מותאמת אישית ופשוטה.

מאת אולגה דופבנברג

שיווק מונע נתונים

1. הגיעו לשלב הבא בעזרת התאמה אישית

כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית, עם יותר ערוצים ויותר מכשירים מבעבר, דרישות הלקוחות מתפתחות. כעת אנו חיים בנוף שיווקי שהופך להיות יותר ויותר מרוכז בלקוח, שבו אנשים רוצים ומצפים לקבל חוויה אחידה ומותאמת אישית בכל הערוצים.
למעשה, הסטטיסטיקה מראה כי 76% מהלקוחות מצפים מהחברות להכיר בצרכים האישיים שלהם. ברור, שמידה אחת אינה מתאימה לכולם. ולכן, כדי להיענות לציפיות הגבוהות של הקהל שלכם, ולבלוט מעל המתחרים שלכם, התאמה אישית היא המפתח.
ליבת השיווק המותאם אישית היא לספק נוחות בעזרת רלוונטיות אישית. מה שהייתם עושים, הוא להציג בחירה של מידע שהלקוחות שלכם הביעו בו מידע. בכך, אתם מפשטים ולכן גם משפרים את חווית המשתמש שלהם, ומוציאים את כל המידע שאינו רלוונטי לגביהם.
קחו לדוגמה המלצות על מוצרים. הן רלוונטיות רק כדי ליצור הצעת רכישה אישית המבוססת על נתונים התנהגותיים, היסטוריים ודמוגרפיים.

אבל – התאמה אישית אינה רק מיטיבה עם הלקוחות שלכם. מנקודת מבט עסקית, היא מאפשרת לכם:

  • לבנות יחסי לקוח חזקים ועמוקים יותר
  • להגביר את שיעורי ההמרות
  • להקפיץ את המכירות 

כדי להפוך את החלום למציאות עליכם לאסוף את נתוני הלקוחות שלכם וליצור פרופילי לקוחות. בפשטות, אלה הן חלוקות סטריאוטיפיות מוּנָעות נתונים של הלקוחות שלכם, המבוססות על נתונים דמוגרפיים ופסיכוגרפיים. והן מבוצעות שוב ושוב בהתבסס על נתוני לקוח חדשים ומשוחזרים.
בהתבסס על פרופילי הלקוחות תוכלו ליצור מקטעים דינאמיים, שיאפשרו לכם לפעול על נתונים בזמן אמת כדי ליצור קבוצות משתנות של פרטים. הקבוצות האלה הן מפתח להבנת התנהגויות הלקוחות, החיוניות לשליחת הודעות רלוונטיות ומותאמות אישית לאדם הנכון, בערוץ הנכון ובזמן הנכון.

2. אחדו את הנתונים שלכם כדי ליצור פרופילים בעלי 360 מעלות

בניית פרופילי הלקוח שלכם יכולה לכלול כמה אתגרים. מרבית החברות הן בעלות כמות גדולה של נתונים לגבי האפשרויות והלקוחות שלהן. עם זאת, המידע נוטה להיות כלול במספר מיקומים שונים – מה שמקשה על הצגה של 360 מעלות של כל לקוח.
ולכן, כדי ליצור חווית לקוח מאוחדת על פני כל הערוצים והמכשירים, אתם זקוקים לסוג של תוכנה שיאחד את הנתונים שלכם מנקודות המגע השונות. כאן נכנסת למשחק פלטפורמת נתוני הלקוח (CDP, Customer Data Platform).
פלטפורמת נתוני לקוח, CDP, היא מערכת ניהול מובנית, השומרת נתונים ממגוון מערכות ומקורות, ויוצרת מראה כולל של כל לקוח. בעזרת ה- CDP, תוכלו להשיג תובנות בזמן אמת שימטבו את התזמון, את היעילות ואת המיקוד של ההודעות שלכם. וככלות הכל, יאפשרו לכם ליצור חווית לקוח מאוחדת.

3. עברו לאוטומציה כדי להזרים את העבודה שלכם

שיווק מוּנָע נתונים ללא כלי לאוטומציה הוא כמו קפה הפוך בלי חלב. בעזרת אוטומציה של שיווק, המשתמשת בטריגרים התנהגותיים כדי לתקשר באופן שיטתי ואוטומטי, תוכלו לבצע אוטומציה על פעילויות השיווק שלכם על פני כל הערוצים הדיגיטליים שלכם.
אוטומציה של שיווק מזרימה את תהליכי השיווק המורכבים בין המכירות והשיווק, כמו יצירה וטיפוח של לידים. כמו כן, יש לה את הכוח למזער את פעילויות השיווק הידניות וצורכות הזמן שלכם, ולשחרר עבורכם זמן לפעילויות אחרות, שאינן אוטומטיות.
למעשה, בעזרת האוטומציה של השיווק, הפרודוקטיביות של המכירות שלכם יכולה לעלות ב- 14.5%. כתוצאה ישירה מכך, תקרת השיווק שלכם תרד ב- 12.2%.
כדי להמשיך בדרך הזאת לשגשוג, יש לבסס קשר בין אוטומציית השיווק ופרופילי הלקוחות שלכם. מיזוג שני אלה מעניק מבט של 360 מעלות על הלקוחות והאפשרויות שלכם ומאפשר לכם להשתמש בנתונים דינאמיים בזמן אמת כדי להתאים להעדפותיכם האישיות כל שלב במסע הלקוח.
כעת אתם מוכנים להתאים את הזרמים הדינאמיים ולשלוח תוכן מותאם אישית, וזה המפתח לקשור את הלקוחות שלכם, ולהוביל את הלקוחות המתעניינים במורד משפך השיווק.

4. סנכרנו את הפעילויות שלכם בעזרת אסטרטגיה רב-ערוצית

השלב הבא הוא יצירת אסטרטגיה שהולכת יד ביד עם הגישה מוּנָעת-הנתונים שלכם. לאחר שהאינטרנט נכנס לחיי היום יום שלנו, הוא יצר איחוד חברתי סבוך וסלל את הדרך לזירה חדשה לחלוטין של שיווק דיגיטלי. כיום אנו חיים בעולם שבו ההצלחה שלכם מגיעה עד לאינטראקציות שלכם עם הלקוחות, ולכן, נוכחות רב-ערוצית היא בגדר חובה.
בעזרת גישה רב-ערוצית, שבה ערוצים מטופלים כישויות נפרדות, מידע רב ערך תקוע במאגרים. כדי למפות את תבניות התנהגות הצרכנים הבודדות בין הערוצים השונים, תזדקקו לגישה רב-ערוצית.
רב-ערוציות היא אסטרטגיה של מורכבות מוּנָעת נתונים משום שהיא מסנכרנת את כל פעילויות השיווק על פני כל נקודות המגע. התוצאה? חוויית לקוח משולבת, חלקה ומותאמת אישית.
כפי שניחשתם, אסטרטגיה רב-ערוצית אינה נוצרת בשניה. יהיה עליכם לערב את כל המחלקות אם אתם רוצים להבטיח ולפתח אסטרטגיה שמסייעת ומענגת את הלקוח בין כל השלבים במסע המכירות. זה יהיה שווה את המאמץ, משום שהתוצאה הסופית היא מסעות פרסום מטורגטים היטב עם הודעות מותאמות אישית.

5. בצעו ניתוחים כדי להשיג תובנות בעלות ערך

השלבים המוזכרים לעיל הם חיוניים כדי להפוך למצליחנים בשיווק דיגיטלי. עם זאת, כדי להפיק את המירב ממאמצי השיווק שלכם, עליכם לבצע ניתוחים בנתונים שלכם. כך, תוכלו לקבל תובנות חדשות ובעלות ערך לאורך הדרך.
חשבו על הנתונים שלכם כעל נכס שמאפשר לכם להכיר את הלקוחות שלכם. אך, אם תרצו להפוך לחברים הטובים ביותר שלהם, עליכם למדוד את ההתנהגויות והאינטראקציות בערוצים השונים ובנקודות הלקוח השונות. זוהי הדרך שבה תוכלו לעשות זאת:

  • נתחו התנהגויות בין ערוצים
  • עקבו אחרי ההמרות שלכם
  • התבוננו במגמות הקהל

עם הידע החדש שהשגתם, תוכלו להפוך את נתוני הלקוח לתובנות המניעות לפעולה. זה נעשה באמצעות הערכת כל הפעילויות שלכם, על מנת לגלות אילו פעולות יוצרות את הערך הטוב ביותר. התוצאה? היכולת לקבל החלטות חכמות ואסטרטגיות, ולהקצות בצורה נכונה את תקציב הפרסום שלכם.

פתרון אחד למשול בכולם

כפי שתוכלו לראות, כדי לענות לדרישות ולציפיות של הקהל שלכם, צרכי השיווק שלכם צריכים להיות מוּנָעי-נתונים. באמצעות שימוש בנתונים שלכם תוכלו להציע חווית לקוח מותאמת אישית.
כאשר אתם פוסעים במורד הנתיב המזהיר של השיווק מוּנָעי-הנתונים, חמשת הצעדים האלה הם חיוניים להצלחה. 

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
סגירת תפריט